چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸

با سیمرغ‌داران سی‌و‌دومین فیلم فجر

شبنم مقدمی: احترام و حرمت خاصی برای دفاع مقدس قائل هستم/ برای بازیگر شدن هیچ میانبری وجود ندارد

شبنم مقدمی*

شبنم مقدمی، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکل زن درباره بازتاب‌های فیلم «امروز» در ایام جشنواره فیلم فجر گفت: مانند همه ایرانی ها احترام و حرمت خاصی برای دفاع مقدس قائل هستم، چرا که اگر ایثار آنها نبود ما اکنون وجود نداشتیم که فیلم بسازیم و بازی کنیم.

شبنم مقدمی، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکل زن درباره بازتاب های فیلم «امروز» در ایام جشنواره فیلم فجر به سینماپرس گفت: «امروز» یک فیلم انسانی و شریف است و من مطمئن هستم در زمان اکران بیننده و جایگاه خودش را پیدا خواهد کرد چنانچه این اتفاق در جشنواره هم افتاد. «امروز» رضا میرکریمی از شلوغ بازی و شعارهای رایج پرهیز می کند، حال ممکن است عده‌ای با آن ارتباط برقرار نکنند.

بازیگر «به نام پدر» درباره معیارهایش برای انتخاب نقش گفت: کارگردان و فیلمنامه مهم‌ترین رکن انتخاب است، من از نقش‌های تکراری پرهیز می‌كنم به این دلیل که دستیاران کارگردان، بازیگرانی را انتخاب می کنند که از نظر آنها مناسب هستند و امتحان خود را در آن نقش پس داده‌اند و پیشنهاد برای آن نقش بیشتر داده می شود . علاقه ندارم که این اتفاق برای من بیافتد چون باید نقش های دیگر را تجربه کرد.

مقدمی با اشاره به فیلم های دفاع مقدس که در آنها ایفای نقش کرده است، خاطرنشان کرد: من در فیلم‌های شاخص دفاع مقدس بازی کردم که در جایگاه خودشان جزو بهترین‌ها بودند، مانند همه ایرانی ها احترام و حرمت خاصی برای دفاع مقدس قائل هستم، چرا که اگر ایثار آنها نبود ما اکنون وجود نداشتیم که فیلم بسازیم و بازی کنیم. باید حرمت آنها حفظ شود و در این مسیر تلاش خودم را انجام می دهم.

 

اختتامیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر

بازیگر «فرزند خاک» در پاسخ به اینکه با توجه به حضور حرفه ای در مدیوم های سینما، تلویزیون و تئاتر کدام یک را ترجیح می دهد، گفت: علاقه‌مند هستم کار خوب انجام دهم و برایم مهم نیست که روی صحنه باشد یا جلوی دوربین سینما و تلویزیون باشد، دوست دارم نقش، متن، کارگردان و گروه خوب را تجربه کنم، اگر چه ما که از تئاتر آموزش دیدیم و به جایگاه فعلی رسیدیم به نوعی یک تعلق خاطر به آن داریم و علاقه مندیم که رگ و ریشه مان را حفظ کنیم ولی واقعا علاقه مند هستم که کار شاخص بازی کنم.

مقدمی در پاسخ به اینکه گفته شده است با کلاس ها بازیگری امین تارخ وارد بازیگری شده است، گفت: من از تئاتر شروع کردم و در تئاتر آموختم و زندگی کردم، کلاس های آقای تارخ را گذراندم. از طریق کلاس های وی وارد بازیگری نشدم اما آموزش‌های لازم را آنجا دیدم. طبیعتا بازیگری در تئاتر با جلوی دوربین تفاوت دارد و من برای اینکه این تفاوت ها را درک کنم در خیلی سال پیش دوره‌های آقای تارخ را گذراندم.

بازیگر «کودک و فرشته» در پاسخ به اینکه چه مسیری را برای علاقه مندان به این حرفه پیشنهاد می کند، گفت: برای بازیگر شدن هیچ میانبری وجود ندارد، ممکن است به نظر بیاید که راه‌هایی وجود دارد ولی واقعا به این شکل نیست، مسیری که باید قدم بگذارند آسان نیست، در عین حال خیلی سخت است و ممکن است گاهی به باریکه برسد ولی در کل راه غیرحرفه‌ای وجود ندارد و باید از یک نقطه‌ای آغاز کنند و این نقطه می تواند تحصیلات آکادمیک، آموزشگاه و جذب محیط حرفه‌ای از طریق محیط دانشگاهی باشد که این مسیر بسیار معقول و مناسب است که در سراسر دنیا هم به این شکل است.

 

شبنم مقدمی دراختتامیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر

وی ادامه داد: کسانی هم مثل من هستند که از دوره دبیرستان تئاتر را به شکل غیرحرفه‌ای آغاز می کنند و با کار کردن زیاد جذب گروه‌های حرفه‌ای می شوند ولی اینکه برخی ها فکر می کنند که در یک شب تبدیل به سوپراستار سینما خواهند شد و برای رسیدن به آن هر کاری را انجام دهد پسندیده نیست و جواب هم نخواهد داد. به نظرم اوج کار وقتی اتفاق خواهد افتاد که قدم به قدم این مراحل طی شود.

مقدمی درپایان درباره سی و دومین جشنواره فیلم فجر گفت: در این دوره شاهد سینماگرانی بودیم که مدت‌ها از آنها خبری نبود، با اینکه نرسیدم تا همه فیلم ها را ببینیم اما در کلیت مراسم درشان اهالی سینمای ایران و آبرومند برگزار شد. احساس می کنم به لحاظ کیفیت آثار تولیده شده خوب بود گرچه تا رسیدن به کیفیت مطلوب هنوز کار داریم و به نظرم این روند خوب و قابل رشدی است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، شبنم مقدمی این روزها مشغول بازی در مجموعه تلویزیونی «هفت سنگ» به کارگردانی علیرضا بذرافشان است که بعد از ایام نوروز در فرودین ماه توسط شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.